Acum, în plina iarnă, mulţi îşi mai pun inca întrebarea dacă legea pneurilor de iarnă obligatorii este justă sau nu. După ce cititorii au fost pro şi contra pneuri de iarnă, iată că specialiştii de la Goodyear ne oferă mai multe informaţii despre cauciurile de iarnă. Pana in iarna 2011-2012 mai este un an, legea fiind amanata, dar totusi sa vedem avantajele folosirii unor cauciucuri de iarna.
1. Anvelopele de vară nu sunt făcute pentru a conduce la temperaturi atât de joase precum cele specifice iernilor europene. În schimb, pneurile de iarnă sunt concepute pentru a rezista temperaturilor şi condiţiilor de exploatare din anotimpul rece.
2. Pentru cei ce locuiesc şi conduc în zone cu ierni calde sau conduc puţin şi preponderent în oraşe unde carosabilul este întreţinut constant curat, singura alterantivă viabilă la un set adecvat de cauciucuri de iarnă sunt anvelopele "all season". A uita să schimbi anvelopele de vară cu anvelopele potrivite pentru un anotimp mai rece, cu o vreme instabilă şi condiţii de drum extrem de variabile, înseamnă să te supui unor riscuri majore, dar şi să periclitezi siguranţa celorlalţi participaţi la trafic.
3. Pneurile de iarnă nu trebuie să facă faţă doar temperaturilor scăzute, ci mai ales zonelor de drum vulnerabile, precum zonele de vale, de deal şi curbele. Cauciucuri de iarnă sunt, în primul rând, pregătite să facă faţă pe poduri, la deal, în curbe, în intersecţii - toate fiind zone predispuse la îngheţ şi la formare de polei, chiar atunci când alte porţiuni de drum par în regulă.
4. Anvelopele de iarnă sunt cel mai bine pregătite să facă faţă în intervalul de temperatură de la zero la 3 grade Celsius - interval capcană, în care condiţiile de drum au o aparenţă bună, în timp ce, de fapt, sunt mai alunecoase ca oricând.
5. Pneurile de iarnă nu sunt făcute ca oamenii să conducă repede, ci ca ei să conducă relaxaţi şi în siguranţă. Echiparea maşinii cu anvelope de iarnă nu înseamnă că şoferului nu îi mai revine obligaţia de a conduce cu atenţie şi preventiv, mai ales în condiţii de asfalt cu zăpadă.
6. Cauciucurile de iarnă trebuie să aibă o performanţă deosebită pe drumuri uscate, umede, îngheţate, alunecoase sau înzăpezite, la temperaturi sub zero grade, de aceea ele sunt caracterizate printr-un profil şi un compus special al benzii de rulare, prin forma mai pronunţată a petei de contact şi printr-o reţea de caneluri bine definită.
7. În fabricarea pneurilor de iarnă sunt utilizaţi compuşii din polimeri mai moi şi astfel mai flexibili, ce permit acestora să se comporte mult mai bine la temperaturi scăzute şi pe suprafeţe de drum rece. Spre exemplu, în anvelopele de iarnă de ultimă generaţie de la Goodyear, cea mai recentă generaţie de cauciuc pe bază de siliciu al benzii de rulare rămâne flexibil, chiar şi la temperaturi foarte scăzute, furnizând o excelentă aderenţă şi distanţe scurte de frânare pe drumuri alunecoase, înzăpezite şi îngheţate, umede sau uscate - atât la vale, cât şi la deal, în timpul frânării, accelerării şi virării.
8. Un profil al benzii de rulare pentru un pneu de iarnă este optimizat pentru a dispersa mâzga şi apa, cât mai repede şi eficient posibil. Privind profilul benzii de rulare, veţi vedea o serie de elemente, precum şanţuri special desenate şi caneluri complexe tri-dimensionale. Tehnologia patentată a canelurilor 3D Vafelă, folosită în umerii şi zonele intermediare ale anvelopei de iarnă, îmbunătăţeşte capacitatea blocurilor de interblocare, maximizează densitatea canelurilor şi sporeşte manevrabilitatea şi direcţia pe drumuri de iarnă umede şi uscate, îmbunătăţind totodată performanţa frânării pe drum uscat, dar rece.
9. Când alegeţi cauciucul de iarnă, nu încercaţi să economisiţi bani, cumpărând produse no-name. Eforturile de cercetare, dezvoltare şi testare pe care le investim în anvelopele noastre sunt extrem de importante şi au un impact direct asupra performanţei maşinii dumneavoastră pe timp de iarnă. Iarna este un anotimp capricios pentru toţi conducătorii auto - prin urmare aveţi nevoie de cel mai bun echipament.
10. Anvelopa corectă pentru dumneavroastră este întotdeauna anvelopa pe care aţi ales-o ţinând cont şi de dumneavoastră înşivă: de modul în care conduceţi, de zonele în care conduceţi pe timp de iarnă, de numărul kilometrilor parcurşi şi de frecvenţa cu care conduceţi. Nu uitaţi, pneurile de iarnă sunt făcute în primul rând pentru siguranţa dumneavostră, deci trebuie să răspundă nevoilor dumneavoastră personale.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment