Aveti o masina mai veche ? Nu mai aveti bani momentan si doriti sa o vindeti pentru a supravietui pana va redresati? Nu o veti mai face usor, din cauza ca masina o veti vinde mai greu, intrucat trebuie platita de catre cumparator taxa de poluare! Oare cat o fi taxa de poluare pentru o Dacie din 1990 ? :) Si parca legile nu se aplica retroactiv ? Aaa, nu mai conteaza, suntem in Romania, gasesc ei o explicatie juridica voalata, precum ca se poate aplica legea retroactiv sau ca de fapt nu se aplica retroactiv... Pai eu daca am investit ceva bani intr-o masina inscrisa in Romania in 2006 sa zicem, iar acum as vrea sa o vand din cauza ca am nevoie de bani, dar nu mai pot asa usor. De ce? Cand am cumparat-o nu trebuia sa platesc taxa la prima revanzare. Daca stiam acest lucru nu o mai cumparam, nu mai investeam banii in acea masina. Si uite asa incep mai multe procese ale celor nemultumiti, pe buna dreptate, impotriva statului roman...
Si cine a platit taxa
Sa nu mai spunem ca probabil banii incasati din aceasta taxa la prima revanzare in Romania vor depasi cu mult banii restituiti cu pana la maxim 25% pentru cei care au platit mai mult fata de taxa din noul proiect aprobat in aceasta luna.
In plus, va atentionez ca cei care au platit taxa dupa ordonanta mai veche ( adica nu au platit-o dupa ordonanta care o marea cu pana la 30%0, NU VOR PRIMI INAPOI NICI O DIFERENTA, FIINDCA NU EXISTA ACEASTA DIFERENTA. Sa ziceti multumesc romanilor, ca nu mai platiti diferente in plus ! :)
Si parca era vorba ca daca se introduce taxa de "prima revanzare", nu o sa mai plateasca nimeni taxa la "prima inmatriculare" in Romania, deci era posibil sa iti cumperi masina din Uniunea Europeana ( sa zicem din Germania) si sa nu platesti taxa daca nu esti "comerciant " de masini second-hand si esti un cetatean de buna credinta si chiar vrei sa folosesti masina pentru familia ta. Sau s-a uitat de acesta "mica" prevedere in noul text legislativ? Asteptam cu nerabdare sa vedem si noi tabelele si noua ordonta cu textul oficial, cca de declaratii ale guvernantilor pe la posturile de televiziune ne-am cam saturat...
Guvernul a aprobat, miercuri, proiectul de lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule care prevede reducerea taxei de poluare cu până la 25%, a anunţat ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, la briefingul de presă susţinut la Palatul Victoria.
Proiectul de lege prevede că, în cazul în care taxa de poluare plătită după 1 iulie 2008 este mai mare decât cea rezultată din aplicarea acestei legi, contribuabilii să poată depune o cerere prin care să solicite
restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită. "Cei care după 1 iulie 2008 de când a intrat prima lege în vigoare au plătit mai mult, vor primi înapoi banii care au fost plătiţi suplimentar", a explicat ministrul
Laszlo Borbely.
Potrivit proiectului de lege, care are la bază principiul "poluatorul plăteşte", taxa de poluare va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima
dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cât şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă.
Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în
vigoare această lege.
Totodată, ministrul a menţionat faptul că, prin aceste modificări se are în vedere şi eliminarea sau reducerea numărului de procese aflate pe rolul instanţelor. "Pentru a putea să dăm un răspuns clar Curţii Europene de
Justiţie, care a spus că a fost o discriminare indirectă, adică o perioadă s-au plătit taxe numai pentru o categorie de maşini, nu pentru toate maşinile, am introdus această obligaţie, ca de la data intrării în vigoare a
acestei legi, pentru maşinile care au fost înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, la prima vânzare, cumpărătorul să plătească taxa de primă înmatriculare", a precizat ministrul.
Potrivit ministrului Laszlo Borbely, în anul 2010 şi-au schimbat proprietarul un număr de cca. 110 mii de autoturisme, care au fost înmatriculate în România înainte de 1 ianuarie 2007 şi care nu au achitat taxa de poluare. Ministrul estimează venituri suplimentare de cca. 331 de milioane de lei pe an, luând în calcul o valoare medie a taxei. De asemenea, ministrul a mai menţionat că valoarea cheltuielilor estimate cu restituirea sumelor reprezentând diferenţa de taxă plătită, va fi de aproximativ 240 de milioane de lei pentru anul 2011, pentru un număr estimat de 56.000 de autovehicule. Ministrul a mai precizat că în anul 2010, valoarea încasată din taxa de poluare a fost de circa 700 de milioane de lei.
Taxa de poluare constituie venit la bugetul Fondului pentru Mediu din care sunt finanţate mai multe programe de mediu printre care şi Programul Rabla. În 2010, au fost scoase din circulaţie 190.000 de autovehicule, iar în 2011 se estimează a fi scoase din circulaţie circa 110-120.000 de autovehicule. "Vor fi peste 300 de mii de maşini care nu mai poluează, mai vechi de 10 ani", a declarat ministrul Laszlo Borbely.
Proiectul de lege aprobat miercuri va fi trimis Parlamentului în procedură de urgenţă, potrivit legii.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment